Strategia Przygotowania i Zarządzania Placówką Oświatową w czasie pandemii COVID-19 w Zespole Szkół nr 31 Specjalnych w Bydgoszczy w roku szkolnym
WZÓR NR 3
ZARZĄDZENIE NR ……/2020
DYREKTORA SZKOŁY O ZMIANIE TRYBU NAUCZANIA NA TRYB HYBRYDOWY W SZKOLE…….
Dyrektor szkoły na podstawie
• Ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (Dz.U. z 11.01.2017 r. poz. 59),
• Ustawy z dnia 7 września 1991r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2019 r. poz. 1481, 1818
i 2197),
• Rozporządzenia MEN z Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia
31 grudnia 2002 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny w publicznych i niepublicznych
szkołach i placówkach (Dz.U. 2003 nr 6 poz. 69 z późn. zm.)
• Statutu Szkoły Podstawowej nr 23 im. Stefana Balcera w Bydgoszczy, Szkoły
Przysposabiającej do Pracy nr 2 w Bydgoszczy oraz zebranych informacji o stopniu
zagrożenia COVID-19 występującym w najbliższym środowisku zarządza co
następuje:
§ 1
- W okresie od dnia……….. do dnia……………….w Zespole Szkół nr 31 Specjalnych w Bydgoszczywprowadza się mieszany tryb nauczania, zgodnie z opracowanym harmonogramem.
- Dyrektor szkoły zawiesza zajęcia: grupy*, grupy wychowawczej*, oddziału*, klasy*, etapu edukacyjnego*, w zakresie: wszystkich*/poszczególnych zajęć*[1].
- Zamiana: grup/grup wychowawczych/oddziałów/klas/etapów edukacyjnych następuje co 2 tygodnie.
- Zarówno zajęcia stacjonarne jak i zdalne są realizowane zgodnie z zasadami obowiązującymi odpowiednio dla każdej z form nauki (tryb zdalny: WZÓR nr 2, tryb stacjonarny: WZÓR nr 4).
- System nauczania mieszanego uwzględnia wszystkich uczniów znajdujących się
w szkole.
- § 2
- O wdrożeniu mieszanego trybu nauki dyrektor szkoły pisemnie informuje organ nadzoru pedagogicznego, organ prowadzący, radę pedagogiczną oraz służby sanitarne.
- Dyrektor szkoły publikuje zarządzenie dotyczące wdrożenia mieszanego trybu nauki na stronie internetowej szkoły i /lub Biuletynie Informacji Publicznej szkoły.
- Informacja jest również przesyłana do rodziców i uczniów za pomocą dziennika elektronicznego, a w przypadku braku takiej możliwości, informacja zostaje przekazana drogą mailową lub telefonicznie.
§ 3
1. Wychowawcy klas bezzwłocznie po wydaniu przez dyrektora szkoły zarządzenia
w sprawie wdrożenia mieszanego trybu nauki przekazują tę informację rodzicom
i uczniom za pośrednictwem drogą e-mailową, a w przypadku braku takiej możliwości drogą telefoniczną.
2. Wychowawcy uzyskują potwierdzenie odbioru informacji o powrocie do stacjonarnego trybu nauki.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania
Bydgoszcz, dn. ……………………………
Podpis dyrektora szkoły
WZÓR NR 4
ZARZĄDZENIE NR ……/2020
DYREKTORA SZKOŁY O PRZYWRÓCENIU STACJONARNEGO TRYBU NAUCZANIA W SZKOLE
Dyrektor szkoły na podstawie
• Ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (Dz.U. z 11.01.2017 r. poz. 59),
• Ustawy z dnia 7 września 1991r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2019 r. poz. 1481, 1818
i 2197),
• Rozporządzenia MEN z Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia
31 grudnia 2002 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny w publicznych i niepublicznych
szkołach i placówkach (Dz.U. 2003 nr 6 poz. 69 z późn. zm.)
• Statutu Szkoły Podstawowej nr 23 im. Stefana Balcera w Bydgoszczy, Szkoły
Przysposabiającej do Pracy nr 2 w Bydgoszczy oraz zebranych informacji o stopniu
zagrożenia COVID-19em występującym w najbliższym środowisku zarządza
co następuje:
§ 1
- Z dniem ………………………….. w Zespole Szkół nr 31 Specjalnych w Bydgoszczy .przywraca się stacjonarną formę nauczania.
- Uczniowie od dnia………..zobowiązani są uczestniczyć w stacjonarnych zajęciach lekcyjnych prowadzonych w obiektach szkoły.
- Sposób organizacji zajęć zostaje przywrócony zgodnie z planami, harmonogramami
i zasadami obowiązującymi przed okresem nauczania zdalnego.
- System nauczania stacjonarnego uwzględnia wszystkich uczniów znajdujących
się w szkole.
- § 2
- O przywróceniu stacjonarnego trybu nauki dyrektor szkoły pisemnie informuje organ nadzoru pedagogicznego, organ prowadzący, radę pedagogiczną oraz służby sanitarne.
- Dyrektor szkoły publikuje zarządzenie dotyczące przywrócenia stacjonarnego trybu nauki na stronie internetowej szkoły i /lub Biuletynie Informacji Publicznej szkoły.
- Informacja jest również przesyłana do rodziców i uczniów przez wychowawcę klasy,
a w przypadku braku takiej możliwości, informacja zostaje przekazana drogą mailową lub telefonicznie.
§ 3
1. Wychowawcy klas bezzwłocznie po wydaniu przez dyrektora szkoły zarządzenia
w sprawie przywrócenia stacjonarnego trybu nauki przekazują tę informację rodzicom
i uczniom za pośrednictwem drogą e-mailową, a w przypadku braku takiej możliwości drogą telefoniczną.
2. Wychowawcy uzyskują potwierdzenie odbioru informacji o powrocie do stacjonarnego trybu nauki.
§ 4
Obowiązki wychowawców po przywróceniu stacjonarnej formy nauczania
W celu stworzenia spójnego systemu sprawnego przepływu informacji pomiędzy uczniem/rodzicem i szkołą, w sytuacji powrotu do nauczania stacjonarnego, określa się zadania wychowawcy klasy w tym zakresie. Wychowawca klasy pełni rolę koordynatora wdrażającego uczniów i rodziców w proces powrotu do trybu nauczania stacjonarnego ściśle współpracuje w tym zakresie z OKB oraz dyrektorem szkoły.
- Wychowawca klasy ma obowiązek:
1) przekazać informację rodzicom oraz uczniom o powrocie do nauczania stacjonarnego;
2) przypomnieć podstawowe zasady obowiązujące podczas stacjonarnego nauczania;
3) przekazać uczniom na pierwszych zajęciach stacjonarnych informację o zasadach bezpieczeństwa sanitarnego obowiązujących na terenie szkoły i zobowiązuje uczniów do ich przestrzegania;
4) sporządzić informacje na temat braków i trudności, jakie powstały u poszczególnych uczniów podczas nauczania zdalnego i przekazać je nauczycielom prowadzącym zajęcia z uczniem.
[1] Należy szczegółowo określić warunki podziału uczniów na tych, którzy będą uczyć się zdalnie oraz na tych, którzy nadal będą uczyć się w trybie stacjonarnym.