Strategia Przygotowania i Zarządzania Placówką Oświatową w czasie pandemii COVID-19 w Zespole Szkół nr 31 Specjalnych w Bydgoszczy w roku szkolnym

Opublikowano: 2020-10-02 19:10, Numer artykułu: 31613 , Autor: G.Wiśniewska

WZÓR NR 3

ZARZĄDZENIE NR ……/2020

 DYREKTORA SZKOŁY O ZMIANIE TRYBU NAUCZANIA NA TRYB HYBRYDOWY W SZKOLE…….

Dyrektor szkoły na podstawie

•          Ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (Dz.U. z 11.01.2017 r. poz. 59),

•          Ustawy z dnia 7 września 1991r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2019 r. poz. 1481, 1818
            i 2197),

•          Rozporządzenia MEN z Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia
           31 grudnia 2002 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny w publicznych i niepublicznych

           szkołach i placówkach (Dz.U. 2003 nr 6 poz. 69 z późn. zm.)

•          Statutu Szkoły Podstawowej nr 23 im. Stefana Balcera w Bydgoszczy, Szkoły
            Przysposabiającej do Pracy nr 2 w Bydgoszczy oraz zebranych informacji o stopniu
            zagrożenia COVID-19 występującym w najbliższym środowisku zarządza co
            następuje:

 

§ 1

 

  1. W okresie od dnia……….. do dnia……………….w Zespole Szkół nr 31 Specjalnych w Bydgoszczywprowadza się mieszany  tryb nauczania, zgodnie z opracowanym harmonogramem.
  2. Dyrektor szkoły zawiesza zajęcia: grupy*, grupy wychowawczej*, oddziału*, klasy*, etapu edukacyjnego*, w zakresie: wszystkich*/poszczególnych zajęć*[1].
  3. Zamiana: grup/grup wychowawczych/oddziałów/klas/etapów edukacyjnych następuje co 2 tygodnie.
  4. Zarówno zajęcia stacjonarne jak i zdalne są realizowane zgodnie z zasadami obowiązującymi odpowiednio dla każdej z form nauki (tryb zdalny: WZÓR nr 2, tryb stacjonarny: WZÓR nr 4).
  5. System nauczania mieszanego uwzględnia wszystkich uczniów znajdujących się

w  szkole.

 

 

  • § 2

 

  1. O wdrożeniu mieszanego trybu nauki dyrektor szkoły pisemnie informuje organ nadzoru pedagogicznego, organ prowadzący, radę pedagogiczną oraz służby sanitarne.
  2. Dyrektor szkoły publikuje zarządzenie dotyczące wdrożenia mieszanego trybu nauki na stronie internetowej szkoły i /lub Biuletynie Informacji Publicznej szkoły.
  3. Informacja jest również przesyłana do rodziców i uczniów za pomocą dziennika elektronicznego, a w przypadku braku takiej możliwości, informacja zostaje przekazana drogą mailową lub telefonicznie.

 

 

§ 3

 

1. Wychowawcy klas bezzwłocznie po wydaniu przez dyrektora szkoły zarządzenia
w sprawie wdrożenia mieszanego trybu nauki przekazują tę informację rodzicom

     i uczniom za pośrednictwem drogą e-mailową, a w przypadku braku takiej możliwości drogą telefoniczną.

2. Wychowawcy uzyskują potwierdzenie odbioru informacji o powrocie do stacjonarnego trybu nauki.

 

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania

Bydgoszcz, dn. ……………………………

Podpis dyrektora szkoły

 

WZÓR NR 4

ZARZĄDZENIE NR ……/2020

DYREKTORA SZKOŁY O PRZYWRÓCENIU STACJONARNEGO TRYBU NAUCZANIA W SZKOLE

 

Dyrektor szkoły na podstawie

•          Ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (Dz.U. z 11.01.2017 r. poz. 59),

•          Ustawy z dnia 7 września 1991r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2019 r. poz. 1481, 1818
             i 2197),

•          Rozporządzenia MEN z Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia

           31 grudnia 2002 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny w publicznych i niepublicznych

            szkołach i placówkach (Dz.U. 2003  nr 6 poz. 69 z późn. zm.)

•          Statutu Szkoły Podstawowej nr 23 im. Stefana Balcera w Bydgoszczy, Szkoły

            Przysposabiającej do Pracy nr 2 w Bydgoszczy oraz zebranych informacji o stopniu

            zagrożenia COVID-19em występującym w najbliższym środowisku zarządza
            co następuje:

 

§ 1

 

  1. Z dniem ………………………….. w Zespole Szkół nr 31 Specjalnych w Bydgoszczy .przywraca się stacjonarną formę nauczania.
  2. Uczniowie od dnia………..zobowiązani są uczestniczyć w stacjonarnych zajęciach lekcyjnych prowadzonych w obiektach szkoły.

 

 

 

 

 

  1. Sposób organizacji zajęć zostaje przywrócony zgodnie z planami, harmonogramami

i zasadami obowiązującymi przed okresem nauczania zdalnego.

  1. System nauczania stacjonarnego uwzględnia wszystkich uczniów znajdujących

się w szkole.

 

 

  • § 2

 

  1. O przywróceniu stacjonarnego trybu nauki dyrektor szkoły pisemnie informuje organ nadzoru pedagogicznego, organ prowadzący, radę pedagogiczną oraz służby sanitarne.
  2. Dyrektor szkoły publikuje zarządzenie dotyczące przywrócenia stacjonarnego trybu nauki na stronie internetowej szkoły i /lub Biuletynie Informacji Publicznej szkoły.
  3. Informacja jest również przesyłana do rodziców i uczniów przez wychowawcę klasy,

a w przypadku braku takiej możliwości, informacja zostaje przekazana drogą mailową lub telefonicznie.

 

 

§ 3

 

1. Wychowawcy klas bezzwłocznie po wydaniu przez dyrektora szkoły zarządzenia
w sprawie przywrócenia stacjonarnego trybu nauki przekazują tę informację rodzicom

     i uczniom za pośrednictwem drogą e-mailową, a w przypadku braku takiej możliwości drogą telefoniczną.

2. Wychowawcy uzyskują potwierdzenie odbioru informacji o powrocie do stacjonarnego trybu nauki.

 

 

 

§ 4

 

Obowiązki wychowawców po przywróceniu stacjonarnej formy nauczania

 

W celu stworzenia spójnego systemu sprawnego przepływu informacji pomiędzy uczniem/rodzicem i szkołą, w sytuacji powrotu do nauczania stacjonarnego, określa się zadania wychowawcy klasy w tym zakresie. Wychowawca klasy pełni rolę koordynatora wdrażającego uczniów i rodziców w proces powrotu do trybu nauczania stacjonarnego ściśle współpracuje w tym zakresie z OKB  oraz dyrektorem szkoły.

  1. Wychowawca klasy ma obowiązek:

1)     przekazać informację rodzicom oraz uczniom o powrocie do nauczania stacjonarnego;

2)     przypomnieć podstawowe zasady obowiązujące podczas stacjonarnego nauczania;

3)     przekazać uczniom na pierwszych zajęciach stacjonarnych informację o zasadach bezpieczeństwa sanitarnego obowiązujących na terenie szkoły i zobowiązuje uczniów do ich przestrzegania;

4)     sporządzić informacje na temat braków i trudności, jakie powstały u poszczególnych uczniów podczas nauczania zdalnego i przekazać je nauczycielom prowadzącym zajęcia z uczniem.



[1] Należy szczegółowo określić warunki podziału uczniów na tych, którzy będą uczyć się zdalnie oraz na tych, którzy nadal będą uczyć się w trybie stacjonarnym.