Strategia Przygotowania i Zarządzania Placówką Oświatową w czasie pandemii COVID-19 w Zespole Szkół nr 31 Specjalnych w Bydgoszczy w roku szkolnym

Opublikowano: 2020-10-02 19:10, Numer artykułu: 31613 , Autor: G.Wiśniewska
  1. W uzasadnionych przypadkach dyrektor szkoły może zarządzić wprowadzenie zdalnego trybu nauczania z wyłączeniem oddziałów I-III. Decyzja ta jest podejmowana
    w porozumieniu z organem prowadzącym przy jednoczesnej pozytywnej opinii powiatowej stacji sanitarno-epidemiologicznej.
  2. W sytuacji konieczności zapewnienia na terenie szkoły opieki uczniom w oddziałach I-III dyrektor szkoły wprowadza osobne zarządzenie wskazujące warunki reżimu sanitarnego, w jakich ta opieka ma się odbywać.
  3. Dyrektor szkoły w celu usprawnienia systemu zarządzania szkołą w sytuacji zagrożenia COVID-19 powołuje zespół ds. bezpieczeństwa epidemicznego środowiska szkolnego, na czele którego stoi szkolny koordynator bezpieczeństwa. W skład zespołu wchodzą: wicedyrektor, obiektowy koordynator bezpieczeństwa (OKB), Społeczny Inspektor Pracy, pedagog szkolny i pielęgniarka szkolna.

 

§ 3

 

Powołanie i zadania zespołu ds. bezpieczeństwa epidemicznego środowiska szkolnego

 

     Zarządzanie szkołą w czasie kryzysu epidemicznego wymaga szczegółowych rozwiązań zwłaszcza w zakresie bezpieczeństwa. Jednym z nich jest powołanie zespołu którego  celem nadrzędnym będzie koordynowanie prac związanych ze zwalczaniem
i ograniczaniem zagrożeń COVID-19.

 

  1. Celem wsparcia i wzmocnienia działań zapobiegających oraz diagnozujących poziom zagrożenia COVID-19 dyrektor powołuje zespół ds. bezpieczeństwa epidemicznego środowiska szkolnego.
  2. Wszyscy członkowie zespołu są zobowiązani do bezzwłocznego przekazywania bieżących informacji dotyczących zagrożenia stanu bezpieczeństwa epidemicznego OKB.
  3. Przyjmuje się następujące formy przekazywania informacji:

1)   podczas osobistej rozmowy;

2)   drogą telefoniczną;

3)   droga e-mailową.

 

§ 3

 

Zmiana nauki na tryb zdalny

Ze względu na bezpieczeństwo środowiska szkolnego dyrektor, w porozumieniu
z organem prowadzącym i powiatową stacją sanitarno-epidemiologiczną, podejmuje decyzję o zmianie formy nauczania na tryb zdalny w wyniku zaistnienia następujących warunków (przy czym poniższe warunki nie muszą wystąpić jednocześnie).