Strategia Przygotowania i Zarządzania Placówką Oświatową w czasie pandemii COVID-19 w Zespole Szkół nr 31 Specjalnych w Bydgoszczy w roku szkolnym
- W uzasadnionych przypadkach dyrektor szkoły może zarządzić wprowadzenie zdalnego trybu nauczania z wyłączeniem oddziałów I-III. Decyzja ta jest podejmowana
w porozumieniu z organem prowadzącym przy jednoczesnej pozytywnej opinii powiatowej stacji sanitarno-epidemiologicznej. - W sytuacji konieczności zapewnienia na terenie szkoły opieki uczniom w oddziałach I-III dyrektor szkoły wprowadza osobne zarządzenie wskazujące warunki reżimu sanitarnego, w jakich ta opieka ma się odbywać.
- Dyrektor szkoły w celu usprawnienia systemu zarządzania szkołą w sytuacji zagrożenia COVID-19 powołuje zespół ds. bezpieczeństwa epidemicznego środowiska szkolnego, na czele którego stoi szkolny koordynator bezpieczeństwa. W skład zespołu wchodzą: wicedyrektor, obiektowy koordynator bezpieczeństwa (OKB), Społeczny Inspektor Pracy, pedagog szkolny i pielęgniarka szkolna.
§ 3
Powołanie i zadania zespołu ds. bezpieczeństwa epidemicznego środowiska szkolnego
Zarządzanie szkołą w czasie kryzysu epidemicznego wymaga szczegółowych rozwiązań zwłaszcza w zakresie bezpieczeństwa. Jednym z nich jest powołanie zespołu którego celem nadrzędnym będzie koordynowanie prac związanych ze zwalczaniem
i ograniczaniem zagrożeń COVID-19.
- Celem wsparcia i wzmocnienia działań zapobiegających oraz diagnozujących poziom zagrożenia COVID-19 dyrektor powołuje zespół ds. bezpieczeństwa epidemicznego środowiska szkolnego.
- Wszyscy członkowie zespołu są zobowiązani do bezzwłocznego przekazywania bieżących informacji dotyczących zagrożenia stanu bezpieczeństwa epidemicznego OKB.
- Przyjmuje się następujące formy przekazywania informacji:
1) podczas osobistej rozmowy;
2) drogą telefoniczną;
3) droga e-mailową.
§ 3
Zmiana nauki na tryb zdalny
Ze względu na bezpieczeństwo środowiska szkolnego dyrektor, w porozumieniu
z organem prowadzącym i powiatową stacją sanitarno-epidemiologiczną, podejmuje decyzję o zmianie formy nauczania na tryb zdalny w wyniku zaistnienia następujących warunków (przy czym poniższe warunki nie muszą wystąpić jednocześnie).