Strategia Przygotowania i Zarządzania Placówką Oświatową w czasie pandemii COVID-19 w Zespole Szkół nr 31 Specjalnych w Bydgoszczy w roku szkolnym
§ 4
Zmiana nauki na tryb mieszany
Ze względu na bezpieczeństwo środowiska szkolnego dyrektor, w porozumieniu
z organem prowadzącym i lokalną stacją sanitarno-epidemiologiczną, podejmuje decyzję
o zmianie formy nauczania na tryb mieszany w wyniku zaistnienia następujących warunków (przy czym poniższe warunki nie muszą wystąpić jednocześnie).
Tryb mieszany polega na naprzemiennej nauce w trybie zdalnym i stacjonarnym dla określonej grupy uczniów wedle sporządzonego harmonogramu.
- Dyrektor szkoły, w porozumieniu z organem prowadzącym i na podstawie pozytywnej opinii powiatowej stacji sanitarno-epidemiologicznej, podejmuje decyzję o zmianie trybu nauczania na mieszany.
- Jeśli szkoła znajduje się w strefie czerwonej lub żółtej decyzję o wprowadzeniu trybu mieszanego może podjąć dyrektor w porozumieniu z organem prowadzącym i na podstawie pozytywnej opinii powiatowej stacji sanitarno-epidemiologicznej lub może zostać ona narzucona przez Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego.
- Na decyzję dyrektora ma wpływ sytuacja zagrożenia COVID-19 w kraju:
1) wzrost liczby zachorowań na COVID-19,
2) sugestia lub decyzja ministra zdrowia,
3) sugestia lub decyzja ministra oświaty.
- Na decyzję dyrektora ma wpływ sytuacja zagrożenia COVID-19 w regionie (gmina, powiat):
1) wzrost liczby zachorowań,
2) sugestia lub decyzja kuratora,
3) opinia organu prowadzącego, miejscowych służb sanitarnych, rady rodziców.
- Na decyzję dyrektora ma wpływ sytuacja zagrożenia COVID-19 w szkole:
1) odkryto ognisko zakażenia w szkole,
2) rekomendacja lokalnych służb sanitarnych.
- Dyrektor konsultuje swoją decyzję o zmianie trybu nauczania z zespołem
ds. bezpieczeństwa epidemicznego środowiska szkolnego. - Dyrektor o swojej decyzji powiadamia:
1) organ prowadzący,
2) powiatowe służby sanitarne,
3) organ sprawujący nadzór pedagogiczny,
4) radę pedagogiczną,
5) rodziców,
6) uczniów.
- Decyzja dyrektora ma formę pisemnego zarządzenia (WZÓR nr 3).
- Decyzja publikowana jest bezzwłocznie na stronie internetowej szkoły i/lub na stronie Biuletynu Informacji Publicznej szkoły.
- Pracownicy szkoły, nauczyciele, rodzice i uczniowie mają obowiązek zapoznania się
z w/w zarządzeniem.