Strategia Przygotowania i Zarządzania Placówką Oświatową w czasie pandemii COVID-19 w Zespole Szkół nr 31 Specjalnych w Bydgoszczy w roku szkolnym

Opublikowano: 2020-10-02 19:10, Numer artykułu: 31613 , Autor: G.Wiśniewska

§ 4

 

Zmiana nauki na tryb mieszany

 

Ze względu na bezpieczeństwo środowiska szkolnego dyrektor, w porozumieniu
z organem prowadzącym i lokalną stacją sanitarno-epidemiologiczną, podejmuje decyzję
o zmianie formy nauczania na tryb mieszany  w wyniku zaistnienia następujących warunków (przy czym poniższe warunki nie muszą wystąpić jednocześnie).
Tryb mieszany polega na naprzemiennej nauce w trybie zdalnym i stacjonarnym dla określonej grupy uczniów wedle sporządzonego harmonogramu.

  1. Dyrektor szkoły, w porozumieniu z organem prowadzącym i na podstawie pozytywnej opinii powiatowej  stacji sanitarno-epidemiologicznej, podejmuje decyzję o zmianie trybu nauczania na mieszany.
    1. Jeśli szkoła znajduje się w strefie czerwonej lub żółtej decyzję o wprowadzeniu trybu mieszanego może podjąć dyrektor w porozumieniu z organem prowadzącym i na podstawie pozytywnej opinii powiatowej stacji sanitarno-epidemiologicznej lub może zostać ona narzucona przez Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego.
  2. Na decyzję dyrektora ma wpływ sytuacja zagrożenia COVID-19 w kraju:

1)  wzrost liczby zachorowań na COVID-19,

2)  sugestia lub decyzja ministra zdrowia,

3)  sugestia lub decyzja ministra oświaty.

  1. Na decyzję dyrektora ma wpływ sytuacja zagrożenia COVID-19 w regionie (gmina, powiat):

1)  wzrost liczby zachorowań,

2)  sugestia lub decyzja kuratora,

3)  opinia organu prowadzącego, miejscowych służb sanitarnych, rady rodziców.

  1. Na decyzję dyrektora ma wpływ sytuacja zagrożenia COVID-19 w szkole:

1)  odkryto ognisko zakażenia w szkole,

2)  rekomendacja lokalnych służb sanitarnych.

  1. Dyrektor konsultuje swoją decyzję o zmianie trybu nauczania z zespołem
    ds. bezpieczeństwa epidemicznego środowiska szkolnego.
  2. Dyrektor o swojej decyzji powiadamia:

1)     organ prowadzący,

2)     powiatowe służby sanitarne,

3)     organ sprawujący nadzór pedagogiczny,

4)     radę pedagogiczną,

5)     rodziców,

6)     uczniów.

  1. Decyzja dyrektora ma formę pisemnego zarządzenia (WZÓR nr 3).
  2. Decyzja publikowana jest bezzwłocznie na stronie internetowej szkoły i/lub na stronie Biuletynu Informacji Publicznej szkoły.
  3. Pracownicy szkoły, nauczyciele, rodzice i uczniowie mają obowiązek zapoznania się
    z w/w zarządzeniem.