Strategia Przygotowania i Zarządzania Placówką Oświatową w czasie pandemii COVID-19 w Zespole Szkół nr 31 Specjalnych w Bydgoszczy w roku szkolnym

Opublikowano: 2020-10-02 19:10, Numer artykułu: 31613 , Autor: G.Wiśniewska

WZORY DOKUMENTÓW WRAZ Z ZAŁĄCZNIKAMI

 

Podstawowym założeniem tej części dokumentu było opracowanie wzorów zarządzeń dyrektora szkoły w zależności od przyjętego trybu nauczania: zdalnego (WZÓR nr 2), mieszanego (WZÓR nr 3), lub powrotu do stacjonarnego (WZÓR nr 4). Wzory te są zbudowane z głównych części (paragrafów), które regulują najważniejsze sposoby organizacji pracy szkoły w czasie COVID-19, natomiast szczegółowe rozwiązania dla każdego z obszarów zostały opisane na poziomie załączników.

 

 

WZÓR NR 2

ZARZĄDZENIE NR ……/2020

DYREKTORA SZKOŁY O ZMIANIE TRYBU NAUCZANIA NA TRYB ZDALNY
W ZESPOLE …………..

Dyrektor szkoły na podstawie:

•           Ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (Dz.U. z 11.01.2017 r. poz. 59),

•           Ustawy z dnia 7 września 1991r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2019 r. poz. 1481, 1818
            i  2197),

•      Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie
          bezpieczeństwa i higieny w publicznych i niepublicznych szkołach i placówkach (Dz.U. 2003
         nr 6 poz. 69 z późn. zm.)

•           Statutu Szkoły Podstawowej nr 23, Szkoły Przysposabiającej do Pracy nr 2

oraz zebranych informacji o stopniu zagrożenia COVID-19 występującym w najbliższym środowisku zarządza co następuje:

  1. Od dnia……………… do dnia…………… uczniowie Zespołu Szkół nr 31 Specjalnych
    w Bydgoszczy  będą brali udział w zajęciach zdalnego nauczania wedle ustalonego harmonogramu, który zostanie udostępniony na stronie internetowej szkoły.
  2. Każdy z uczniów przejdzie na formę zdalnego nauczania, jaka została wypracowana wcześniej
    z nauczycielem przy uwzględnieniu jego możliwości wyposażenia w sprzęt komputerowy
    a wszelkie trudności związane z tym procesem na bieżąco będą zgłaszane wychowawcom klas.
  3. Wychowawcy klas podejmują działania mające na celu rozwiązanie problemów sprzętowych ucznia:

1)     powiadamiają o trudnościach dyrektora;

2)     pomagają w procesie pozyskania niezbędnego sprzętu z zasobów szkolnych;

3)     monitorują proces rozwiązania problemu do czasu jego pełnego rozwiązania, o czym informują dyrektora szkoły.

  1. Szczegółowe obowiązki wychowawców klas opisuje § 2 niniejszego Zarządzenia.
  2. System nauczania zdalnego uwzględnia wszystkich uczniów znajdujących się w szkole.