Strategia Przygotowania i Zarządzania Placówką Oświatową w czasie pandemii COVID-19 w Zespole Szkół nr 31 Specjalnych w Bydgoszczy w roku szkolnym
WZORY DOKUMENTÓW WRAZ Z ZAŁĄCZNIKAMI
Podstawowym założeniem tej części dokumentu było opracowanie wzorów zarządzeń dyrektora szkoły w zależności od przyjętego trybu nauczania: zdalnego (WZÓR nr 2), mieszanego (WZÓR nr 3), lub powrotu do stacjonarnego (WZÓR nr 4). Wzory te są zbudowane z głównych części (paragrafów), które regulują najważniejsze sposoby organizacji pracy szkoły w czasie COVID-19, natomiast szczegółowe rozwiązania dla każdego z obszarów zostały opisane na poziomie załączników.
WZÓR NR 2
ZARZĄDZENIE NR ……/2020
DYREKTORA SZKOŁY O ZMIANIE TRYBU NAUCZANIA NA TRYB ZDALNY
W ZESPOLE …………..
Dyrektor szkoły na podstawie:
• Ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (Dz.U. z 11.01.2017 r. poz. 59),
• Ustawy z dnia 7 września 1991r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2019 r. poz. 1481, 1818
i 2197),
• Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie
bezpieczeństwa i higieny w publicznych i niepublicznych szkołach i placówkach (Dz.U. 2003
nr 6 poz. 69 z późn. zm.)
• Statutu Szkoły Podstawowej nr 23, Szkoły Przysposabiającej do Pracy nr 2
oraz zebranych informacji o stopniu zagrożenia COVID-19 występującym w najbliższym środowisku zarządza co następuje:
- Od dnia……………… do dnia…………… uczniowie Zespołu Szkół nr 31 Specjalnych
w Bydgoszczy będą brali udział w zajęciach zdalnego nauczania wedle ustalonego harmonogramu, który zostanie udostępniony na stronie internetowej szkoły. - Każdy z uczniów przejdzie na formę zdalnego nauczania, jaka została wypracowana wcześniej
z nauczycielem przy uwzględnieniu jego możliwości wyposażenia w sprzęt komputerowy
a wszelkie trudności związane z tym procesem na bieżąco będą zgłaszane wychowawcom klas. - Wychowawcy klas podejmują działania mające na celu rozwiązanie problemów sprzętowych ucznia:
1) powiadamiają o trudnościach dyrektora;
2) pomagają w procesie pozyskania niezbędnego sprzętu z zasobów szkolnych;
3) monitorują proces rozwiązania problemu do czasu jego pełnego rozwiązania, o czym informują dyrektora szkoły.
- Szczegółowe obowiązki wychowawców klas opisuje § 2 niniejszego Zarządzenia.
- System nauczania zdalnego uwzględnia wszystkich uczniów znajdujących się w szkole.