Strategia Przygotowania i Zarządzania Placówką Oświatową w czasie pandemii COVID-19 w Zespole Szkół nr 31 Specjalnych w Bydgoszczy w roku szkolnym

Opublikowano: 2020-10-02 19:10, Numer artykułu: 31613 , Autor: G.Wiśniewska

 

  1. Zobowiązuję  nauczycieli do  udostępniania  materiałów tak aby uczniowie  mogli wykonać zadania w czasie odroczonym dotyczy sytuacji gdy nie są prowadzone zajęcia online. Udostępnianie materiałów realizowane powinno być za pośrednictwem:  poczty elektronicznej a w sytuacji braku dostępu do Internetu

z wykorzystaniem telefonów komórkowych ucznia lub rodziców a także poczty tradycyjnej.

  1. Zobowiązuję nauczycieli, aby dostosowali program nauczania do narzędzi, które zamierzają stosować w zdalnym nauczaniu, ze szczególnym uwzględnieniem możliwości psychofizycznych uczniów.
  2. Ustalam zasady komunikowania się nauczycieli z rodzicami, które stanowią załącznik nr 1 do zarządzenia i zobowiązuję wszystkich nauczycieli do zapoznania się z tymi zasadami i stosowania ich w kontaktach z rodzicami.
  3. Określam zasady raportowania realizacji podstawy programowej w zdalnym nauczaniu, które określono w załączniku nr 2 do niniejszego zarządzenia. Zobowiązuję nauczycieli do stosowania zapisów szczegółowych załącznika.

 

 

§ 2

 

Obowiązki wychowawców w zakresie wprowadzenia zdalnego trybu nauczania

 

W celu stworzenia sprawnie działającego systemu przepływu informacji pomiędzy uczniem/rodzicem i szkołą w sytuacji wdrożenia zdalnego nauczania określa się zadania wychowawcy klasy w tym zakresie. Są one niezbędne dla utrzymania prawidłowego funkcjonowania szkoły w sytuacji zagrożenia COVID-19.

 

  1. Wychowawca klasy pełni rolę koordynatora nauczania zdalnego w stosunku
    do powierzonych jego opiece uczniów.
  2. Wychowawca ma obowiązek:

1)      niezwłocznego poinformowania rodziców i uczniów swojej klasy o zmianie trybu nauczania, zgodnie z zasadami komunikowania się określonymi w załączniku nr 1,

2)      ustalenia, czy każdy z jego uczniów posiada w domu dostęp do sprzętu komputerowego i do Internetu. W przypadku braku takiego dostępu wychowawca niezwłocznie zawiadamia o tym fakcie dyrektora szkoły w celu rozwiązania problemu lub ewentualnego ustalenia alternatywnych form kształcenia,

3)      monitoruje proces rozwiązania problemu do czasu jego pełnego ustąpienia, o czym informuje dyrektora szkoły.

4)      wskazania sposobu kontaktu ( e-mail, komunikatory społeczne, telefon) ze swoimi wychowankami,

5)      reagowania na bieżące potrzeby i problemy związane z kształceniem zdalnym, które zgłaszają jego uczniowie lub rodzice,

6)      wskazania warunków, w jakich uczniowie i rodzice mogą korzystać ze zdalnych konsultacji z wychowawcą klasy.